1. AANMELDEN
Selecteer binnen 14 dagen nadat je jouw bestelling hebt ontvangen de items die jij wilt retourneren of ruilen en kies de gewenste retour methode.
2. INPAKKEN
Pak je items in. De schoenendoos mag niet beplakt worden. Stop deze in een andere doos of pak deze in met papier.
3. VERSTUREN
Breng je pakket binnen 3 werkdagen na het aanmelden naar een postkantoor.
4. TERUGBETALING
Zodra wij jouw pakket retour hebben ontvangen, zullen we de ruiling versturen of ontvang je binnen 14 werkdagen een terugbetaling.
In de periode dat de goederen bij u zijn, mag u deze wel passen, maar niet dragen. Bij gebruikssporen op het product kunnen wij helaas niet tot vergoeding overgaan. De kosten van het retourneren zijn voor uw eigen rekening. Bij ongefrankeerde pakketten of onvoldoende gefrankeerde pakketten brengen wij deze kosten bij u in rekening. Wij raden u aan de pakketten verzekerd en voorzien van handtekening te verzenden. Wij zijn niet aansprakelijk voor zoekgeraakte en/of beschadigde pakketten.
Waardijk Schoenen betaalt alle kosten die u als klant hebt gemaakt terug, inclusief de verzendkosten die wij in rekening hebben gebracht voor het geretourneerde product. Dit gebeurt zonder onnodige vertraging en binnen 14 dagen nadat u ons hebt laten weten dat u de aankoop wilt annuleren. De terugbetaling is gratis voor u. Als u echter voor een duurdere verzendmethode hebt gekozen dan de goedkoopste optie, hoeven wij de extra kosten van die duurdere verzendmethode niet terug te betalen.
In de Algemene Voorwaarden staat precies beschreven wat de wederzijdse rechten en plichten zijn van consument en winkelier. U kunt hier de Algemene Voorwaarden Verkoop op Afstand van Waardijk Schoenen BV doorlezen en downloaden.
Terugbetaling
Wil je liever een terugbetaling? Dat wordt beschouwd als een 'normale retour'. Klik op de link hieronder om aan te geven welke items je wilt retourneren en om een verzendlabel voor jouw retour te ontvangen.
Het verzendlabel voor een retour is op eigen kosten. We proberen een lagere prijs voor het verzendlabel te bieden dan de standaard tarieven van pakketshops. Wil je liever gebruikmaken van een andere vervoerder dan onze geselecteerde opties? Klik dan op de optie waarmee je aangeeft zelf zorg te dragen voor de verzending.
Nadat de retourzending in ons magazijn is afgeleverd, verwerken wij de retour en krijg je binnen 10 werkdagen het aankoopbedrag teruggestort. Het bedrag wordt terugbetaald via de oorspronkelijke betaalmethode en betaalkaart die zijn gebruikt voor de aankoop.
Omruiling
Heb je het ontvangen artikel echt mooi gevonden, maar is het niet de juiste maat? Kies dan voor omruiling. Bij het omruilen van een artikel krijg je een keuzemenu te zien waarin je een andere maat of product kunt selecteren.
Als je de gewenste maat niet kunt selecteren, is deze helaas uitverkocht. Je kunt dan kiezen voor een andere retourmogelijkheid, bijvoorbeeld een tegoedbon.
Als de gewenste maat wel beschikbaar is, selecteer deze dan en kies vervolgens de vervoerder van jouw voorkeur. Breng je retourzending naar een pakketshop en wacht tot deze in ons magazijn is afgeleverd. Zodra wij de retour hebben verwerkt, wordt het nieuwe artikel naar je opgestuurd. Je ontvangt een nieuwe orderbevestiging en een trackingnummer via e-mail.
Store Credit
Wil je jouw retourbedrag liever ontvangen als store credit? Als blijk van waardering ontvang je van ons extra shoptegoed ter waarde van €5 van het retourbedrag wanneer je voor deze optie kiest! De store credit heeft geen vervaldatum, maar het bedrag van de store credit kan wel maar één keer worden uitgegeven (de rest komt te vervallen). Je kunt deze optie selecteren bij het aanmelden van jouw retour via https://waardijk.returnista.com/. Na verwerking van jouw retour ontvang je de giftcard via e-mail.
Vragen
Heb je vragen over je retourzending? Neem dan contact op met Returnista via [email protected] of via de contactbutton linksonder op ons retourportaal. Ook mag je ons altijd mailen naar [email protected].